نوشته شده توسط : مجله دلتا

همیشه هم که انسان‌ها نباید لقب کاشف و مسافر را داشته باشند؛ بلکه حیوانات نیز به عنوان دیگر ساکنین زنده این کره خاکی نیز باید سهمی از این اکتشافات را به نوبه خود داشته باشند.

حیواناتی که به ماه فرستاده شدند

شروع سفر حیوانات به ماه از سال ۱۹۴۰ میلادی آغاز شد و کشورها به عنوان یکی از سر فصل‌های تحقیقات خود در فضا اقدام به فرستادن حیوانات و جاندارانی نمودند که هم متنوع باشند و هم از انواع مختلف نژادهای حیوانی باشند. اگر می‌خواهید با حیواناتی که به ماه فرستاده شدند آشنا شوید در ادامه با ما در مجله دلتا همراه باشید تا آن‌ها را به شما معرفی نماییم.

حیواناتی که به ماه فرستاده شدند

مگس‌ فضایی

اولین حیواناتی که به ماه فرستاده شدند برعکس تصور خیلی از افراد، مگس‌ها بودند. البته این روند سفر مگس‌ها به فضا هنوز هم قطع نشده است بلکه سازمان‌های هوا و فضای مختلفی همچون ناسا، هنوز هم اصرار دارند که با فرستادن انواع مگس‌ها هم روند زندگی بیولوژیک این حیوانات را در فضا می‌سنجند و هم می‌بینند که این نوع از موجودات بر روی بدن و زندگی انسان در فضا چه تاثیری دارند.

یکی از انواع حشره‌ها و مگس‌هایی که به ماه خیلی فرستاده می‌شوند، مگس‌های میوه‌خوار هستند. جالب است بدانید که این نوع از حشرات با انسان‌ها از نظر ژن‌های بیماری تا ۷۵ درصد کدهای مشابه دارند و به همین خاطر از آن‌ها برای این آزمایشات، بسیار استفاده می‌شود. در ضمن این موجودات نیاز به محیط و یا تجهیزاتی خاص برای نگهداری ندارند.

شامپانزه ای به نام هَم، جایگزین انسان در فضا!

یکی از انواع حیواناتی که به ماه فرستاده شد یک شامپانزه به نام هم بود که در سال ۱۹۶۱ میلادی به فضا فرستاده شد. جایی که هَم در آن قرار گرفته بود، یک موشک به نام مرکوری ردستون (Mercury Redstone) بود. هَم بعد از این که برای اولین بار به فضا رفت، سریعا بازنشست شد و تا سال ۱۹۸۳ میلادی هم زندگی کرد.

درباره هَم باید بدانید که این شامپانزه حتی بعد از مرگش هم به علوم فضانوردی کمک کرد. پس از مرگ هم استخوان‌های هَم به نیروی هوایی آمریکا تحویل داده شد تا بر روی آن مطالعاتی صورت بگیرد.

اولین سگ فضانورد، لیکا!

دانمشندان بلند پرواز شوروی در سال ۱۹۵۷ میلادی یک سگ به نام لیکا را به فضا فرستادند. این دانشمندان از بین سگ‌هایی که در خیابان‌های مسکو زندگی می‌کردند یکی از آن‌ها به نام لیکا را انتخاب کردند. این سگ عنوان یکی از حیواناتی که به ماه فرستاده شدند را نصیب خود کرد.

البته لیکا در این مسیر تنها نبود و به همراه آن دو سگ دیگر که دقیقا برای همین امر تربیت شده بودند با ماهواره اسپوتنیک ۲ (Sputnik 2) به فضا فرستاده شدند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب ماجراهای عجیب درمورد سفرهای فضایی که نمی‌دانید! را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا , مجله دانستنی دلتا , سفر به ماه ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

نوزادان برنجی به اقوام راه دور این فرصت را می‌دهند تا در آغوش گرفتن نوزاد تازه متولد شده را تجربه کنند.

نوزادان برنجی

بسیاری از والدین به علت شیوع کرونا نگران سلامت فرزندان خود هستند، در نتیجه نوزادان تازه متولد شده را به راحتی در آغوش دیگران نمی‌گذارند، اما ژاپنی‌ها یک روش جایگزین برای حل این مشکل یافته‌اند، در این روش جایگزین، کیسه‌های برنج جایگزین کودکان شده‌اند. با مجله دلتا همراه باشید تا بیشتر با نوزادان برنجی آشنا شوید.

نوزادان برنجی جایگزین کودکان واقعی شدند!

به نقل از گاردین، والدین ژاپنی به جای نوزادان تازه متولد شده، کیسه‌های هم وزن فرزند خود را که تصویری از کودکشان روی آن است برای اعضای فامیل ارسال می‌کنند.
هر کیسه با وزن هنگام تولد کودک مطابقت دارد و چهره کودک را نشان می‌دهد. در زمان همه‌گیری کرونا می‌توان عضو جدید خانواده را در آغوش گرفت. این کیسه‌های برنج، دارای طیف گسترده‌ای از طرح‌ها هستند، برخی از آن‌ها شبیه به نوزاد هستند که در یک پتو پیچیده شده‌اند.
مقدار برنج در کیسه با وزن هنگام تولد نوزاد مطابقت دارد و قیمت آن به موازات وزن نوزاد افزایش می‌یابد.

ایده این کار

ایده این کار از جایی آغاز شد که یک مشتری یک کیسه برنج را در مغازه‌ای دید که عکس پسر فروشنده روی آن بود. فکر کرد این کار می‌تواند بازار خوبی داشته باشد و تولید کیسه‌های برنج را برای مشتریان آغاز کرد و به تدریج از سراسر ژاپن سفارش گرفت.
جالب است بدانید در کنار کیسه‌های برنج کودکان، کیسه‌های برنج ویژه مجالس عروسی نیز عرضه می‌شوند و بسیار پر طرفدار هستند.
نوزادان برنجی

بیشتر بخوانید: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب جشنواره وحشتناک گیاه‌خواران در تایلند را بخوانید.

 

 


:: برچسب‌ها: مجله دلتا , مجله دانستنی دلتا , کودکان برنجی ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

جشنواره گیاه‌خواران در تایلند با حضور هزاران شرکت کننده و انجام حرکات عجیب و باورنکردنی برگزار می‌شود. ‏ ‏

جشنواره عجیب گیاه خواران

هر ساله جشنواره عجیب گیاه خواران طی یک هفته در تایلند برگزار می‌شود. هزاران شرکت کننده از چین و سایر کشورهای آسیایی برای حضور در این مراسم خود را به این کشور می‌رسانند. ‏با مجله دلتا همراه ما باشید تا بیشتر با این جشنواره عجیب آشنا شوید.

جشنواره عجیب گیاه خواران، جشنواره پوکت

جشنواره گیاه‌خواران در تایلند به نام «پوکت» هر ساله با حرکات عجیب، باورنکردنی و وحشتناک  همراه است. برگزاری این جشنواره بر اساس باورهای چینی است و سالانه هزاران شرکت کننده از چین و دیگر کشورهای آسیایی در آن شرکت می‌کنند. یکی از وحشتناک‌ترین قسمت‌های این جشنواره انجام اعمالی مانند سوراخ کردن بدن و راه رفتن بر روی آتش است زیرا چینی‌ها اعتقاد دارند که خدایان از این افراد محافظت می‌کنند.

آداب و رسوم عجیب این جشنواره

آداب و رسوم عجیب و البته وحشتناک این جشنواره توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند. شرکت کنندگان خرافاتی این جشنواره هر یک با استفاده از ابزارهایی مثل شمشیر، تبر، سیخ کباب و غیره به بدن خود آسیب می‌رسانند. ‏

همچنین عبور از روی زغال‌های گداخته و بالارفتن از نردبان‌های تیغ دار از جمله برنامه‌های خرافاتی این مراسم است. ‏

گفتنی است؛ شرکت کنندگان هر یک می‌توانند از غذاهای گیاهی آماده شده در این جشنواره استفاده کنند.

جشنواره عجیب گیاه خواران

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب آدامسی که از انتشار ویروس کرونا جلوگیری می‌کند را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا , مجله دانستنی دلتا , جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

محبس، زندان، ندامتگاه یا بندی‌خانه از ابتدای بشریت در اشکال مختلف وجود داشتند.

وحشتناک ترین زندان های جهان

زندان‌ها برای مجازات قانون‌شکنان و دور نگه‌داشتن مجرمان از دنیای خارج ساخته شده‌اند؛ اما آنچه واقعا در آنجا اتفاق می‌افتد، بسته به روش‌های اجرا، از زندان به زندان متفاوت و بعضا بسیار وحشتناک است. در مجله دلتا نگاهی به وحشتناک ترین زندان های جهان می‌اندازیم که اغلب به عنوان دروازه‌های جهنم توصیف شده‌اند. همراه ما باشید.

وحشتناک ترین زندان های جهان

۱. زندان دلفین سیاه، روسیه

زندان دلفین سیاه موضوع مستند نشنال جئوگرافیک بوده است. این زندان، محل زندگی بعضی از وحشی‌ترین قاتلان، آدمخواران و متجاوزان است. کارکنان زندان زندانیان را مجبور می‌کنند، تمام روز در یک نقطه بایستند و تا زمان خواب اجازه ندارند بنشینند یا استراحت کنند. همچنین چشم‌های آن‌ها را می‌بندند و در هنگام جابجایی در موقعیت‌های استرس‌زا نگه می‌دارند.

​۲. زندان لا سانته، پاریس

زندانیانی که از نظر جسمانی ضعیف‌تر هستند، اغلب توسط افراد قوی‌تر اسیر می‌شوند. خودکشی و تجاوز در لا سانته اتفاقاتی عادی است. ۱۲۴ زندانی در سال ۱۹۹۹، ۱۲۲ نفر دیگر در سال ۲۰۰۲ و حدود ۱۵۰ نفر در سال ۲۰۰۳ خودکشی کردند. فعالان حقوق بشر شرایط وحشتناک زندگی را مسئول خودکشی می‌دانند.

۳. زندان کاراندیرو، برزیل

این زندان در برزیل تقریبا یک قرن پیش ساخته شده است. البته در سال ۱۹۵۶ اولین زندانیان به آن وارد شدند و در سال ۲۰۰۲ نیز تعطیل شد. این زندان خشن‌ترین زندان زمان خود بوده است. سال ۱۹۹۲، شورش‌هایی در زندان رخ می‌دهد و بیش از صد زندانی توسط کارکنان زندان در شورش‌ها قتل‌عام می‌شوند. نهایتا این زندان در سال ۲۰۰۲ به دلیل شیوع ایدز در میان زندانیان و نقض فاحش حقوق بشر برای همیشه بسته شده است.

​۴. ای دی ایکس فلورانس سوپرمکس، کلرادو

زندان ای دی ایکس فلورانس سوپرمکس، خطرناک‌ترین مجرمان ایالات‌متحده آمریکا را در خود جای داده‌ است. در حال حاضر، این زندان تنها حدود ۴۵۰ زندانی دارد، اما از درجه امنیتی بالایی برای هر زندانی برخوردار است. زندانیان مجبور می‌شوند ۲۳ ساعت در روز در سلول‌هایی بی‌آب و غذا زندگی کنند. زندانی‌های این زندان، بدترین سوابق قتل و جنایت وحشتناک را دارند. زندانیان بسیاری در این زندان به دلیل انفرادی اجباری، خودکشی کرده‌اند. رابرت هود، سرپرست سابق این زندان، ای دی ایکس فلورانس را به عنوان “نسخه پاک‌تر جهنم” توصیف کرده است.

۵. زندان جزیره پتاک، ولوگدا، روسیه

این زندان نیز عده‌ای از خطرناک‌ترین مجرمان روس را نگهداری می‌کند. نگهبانان این زندان از روش‌های مختلف استرس روانی و فیزیکی برای شکنجه زندانیان استفاده می‌کنند. زندانیان ۲۲.۵ ساعت در روز را در اتاق‌های کوچک دو نفره می‌گذرانند. همچنین فقط دو ساعت در سال اجازه ملاقات دارند. زندان جزیره پتاک از طریق آب‌های سرد و منجمد کننده دریاچه وایت احاطه شده‌ است و راهی به بیرون ندارد.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب خون آشام، افسانه‌ای مرموز یا حقیقتی پنهان را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا , مجله دانستنی دلتا , زندان ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

یک سازمان دولتی در برزیل برای نخستین بار ویدئویی را از آخرین بازمانده یک قبیله بدوی آمازون در جنگل‌های انبوه این کشور منتشر کرد.

تنها ترین مرد جهان

این عضو قبیله بدوی آمازون که تنها ترین مرد جهان لقب گرفته است در دهه پنجم زندگی خود به سر می‌برد و هیچ ربطی به قبایل آدمخواران ندارد. با مجله دلتا همراه باشید.

تنها ترین مرد جهان

اعتقاد بر این است که او آخرین بازمانده از اعضای یک گروه شش نفره از قبیله بدوی آمازون است که در سال ۱۹۹۵ دوستان خود را در جریان حمله کشاورزان برزیلی از دست داد و از آن پس به تنهایی در جنگل‌های انبوه این منطقه گذران عمر کرده است.

در حال حاضر، نام و نشان دقیقی از او در دست نیست اما مردم محلی او را «مرد گودال» می‌نامند. به گفته محلی‌ها، او برای حفاظت از خود، گودال‌های پنهان جنگل را با چوب‌های تیز پر می‌کند و همیشه در گودال‌ها و حفره‌ها به صورت ناگهانی پنهان می‌شود. تنها‌ترین مرد جهان در کلبه‌ای که خودش بالای درختان ساخته است زندگی می‌کند. با تیر و کمانی که ساخته دست خودش است گراز جنگلی، پرندگان و میمون‌ها را شکار می‌کند و میوه و سبزیجات مورد نیاز خودش را پرورش می‌دهد.

سازمان دولتی برزیلی و شناسایی این مرد

«فونای»، یک سازمان دولتی برزیلی است که برای نخستین بار تنها ترین مرد جهان را در جنگل‌های انبوه این کشور شناسایی کرد. این سازمان وظیفه ردیابی و نظارت بر قبایل بومی برزیل را دارد.

در ویدئویی که فونای منتشر کرده است تنها‌ترین مرد جهان در حالی مشاهده می‌شود که با تبر مشغول شکستن ساقه درختان است. آن‌ها پیش از این وجود اعضای قبیله بدوی در جنگل‌های آمازون برزیل را پیش بینی کرده بودند به همین منظور گاهی اوقات تبر، ساطور و حتی دانه‌های گیاهان را در نقاط مشخصی از جنگل قرار می‌دادند تا از این طریق به دست اعضای باقی مانده احتمالی قبایل بدوی برسد و آن‌ها را در مسیر ارتباط با جامعه مدرن قرار دهند.

این در حالی است که تنها ترین مرد جهان به رغم استفاده از ابزارآلاتی که فونای در اختیارش گذاشته، به هیچ عنوان تمایلی به ارتباط با جامعه مدرن ندارد.

رئیس سازمان فونای در این خصوص توضیح داد: او در برابر زندگی مدرن مقاومت نشان می‌دهد. او شکارچی قابلی است و حتی در حفظ گیاهان پاپایا و ذرت فعال است. این مرد از سلامتی فوق العاده ای برخوردار است و فیزیک قدرتمندی دارد.

وی افزود: این مرد که همچنان برای ما ناشناخته است، همه چیز از جمله خانواده، قبیله و فرهنگش را از دست داده است. اما قانون بقا را با تنهایی زندگی کردن در جنگل ثابت کرده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب آشنایی با وحشی‌ترین قاتلین آدمخوار! را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

احساس خستگی گاه به گاه طبیعی است اما اگر در طول زندگی به دنبال یک قهوه جوش همیشگی می‌گردید و هر زمان که در دسترس‌تان نیست، آرزوی خوابیدن در تخت خود را دارید، وقت آن است که عادت‌های خود را ارزیابی کنید و عادت‌هایی را که انرژی‌تان را کاهش می‌دهند، تغییر دهید.

خستگی

اگر احساس خستگی شما جدید است، با علائم دیگری همراه است یا چنان شدید که نمی‌توانید عملکرد طبیعی داشته باشید، با مراجعه به پزشک، درمان را شروع کنید. اگر مشکلی در سلامتی دارید و بیشتر روز‌ها دچار خستگی می‌شوید، نیازی نیست که این خستگی را به صورت عادی بپذیرید. هنوز می‌توانید تغییراتی ایجاد کنید که سطح انرژی شما را بالا ببرد. با مجله دلتا همراه باشید.

کنترل میزان خواب در شبانه روز

واضح است که خواب کم باعث خستگی خواهد شد. اگر غالبا کمتر از هفت ساعت در شب می‌خوابید، نه تنها ممکن است خسته شوید، بلکه ممکن است که در حال به خطر انداختن مسائل جدی بهداشتی باشید، از جمله:

• افزایش وزن

• افسردگی

• افزایش خطر تصادفات

• کاهش ایمنی

• افزایش خطر دیابت و مشکلات قلبی

• اختلال در تفکر، حافظه و روحیه

کم‌خوابی شایع‌ترین علت خستگی است اما برخی مطالعات نشان داده است که خواب منظم بیش از ۹ ساعت در هر شب خطر چاقی، دیابت و سردرد را نیز افزایش می‌دهد. بیشتر بزرگسالان باید هفت تا هشت ساعت خواب در هر شب داشته باشند.

افزایش انرژی با پروتئین

هر وعده غذایی و میان وعده را با مقدار متعادل کربوهیدرات و پروتئین سپری کنید. اگر وقت دارید، برای صبحانه نیمرو بخورید. در غیر این صورت، کره بادام زمینی را روی تکه‌ای از نان تست کامل بمالید و در کنار یک کاسه ماست با میوه از خوردن آن لذت ببرید یا یک اسموتی غنی از پروتئین را برای خود در نظر بگیرید. به جای تنقلات و شیرینی در بعد از ظهر بهتر است برش‌هایی از سیب را با یک تکه پنیر کوچک تهیه کنید. پروتئین نوسانات شدید قند خون را از بین می‌برد و هوشیاری بیشتری برای تان به ارمغان می‌آورد.

از روی صندلی خود بلند شوید

به نظر غیر عادی است، اما خستگی روزانه می‌تواند راهی برای فریاد زدن فعالیت بیشتر بدن باشد. ورزش متابولیسم بدن را بالا می‌برد، روحیه را تحریک می‌کند و به شما کمک می‌کند تا شب‌ها بهتر بخوابید. نیازی نیست که ساعت‌ها در باشگاه ورزش کنید. حتی ۲۰ دقیقه پیاده روی سریع در اطراف خانه یا محل کار مزایای اندکی را به همراه خواهد داشت.

آب بیشتری بنوشید

کمبود آب بدن منجر به خستگی می‌شود و بسیاری از افراد در طول روز به اندازه کافی آب نمی‌نوشند. یک ترفند سریع دیگر برای رفع خستگی، دوش گرفتن کوتاه است حتی می‌توانید با شستن صورت یا حتی شستن دست در آب سرد می‌توانید احساس هوشیاری بیشتری داشته باشید.

خستگی

پیشنهاد مطالعه: مطلب عاقبت مرد سریلانکایی که کرونا را با آب مقدس درمان می‌کرد!  را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

یک مرد رومانیایی ۳۰ سال پس از ناپدید شدن، با همان لباسی که گم شده بود به خانه بازگشت.

بازگشت عجیب پیرمرد

خانواده یک مرد رومانیایی با تعجب خبر از بازگشت او پس از ناپدید شدن ۳۰ ساله به خانه دادند. جالب‌تر اینجا بود که پیرمرد همان لباسی را بر تن داشت که آخرین بار پوشیده بود. واسیلی گورگوس که یک دامدار بود و در باکائو رومانی زندگی می‌کرد، در سال ۱۹۹۱ خانه خود را ترک کرد و دیگر بازنگشت. با مجله دلتا همراه باشید تا با بازگشت عجیب پیرمرد آشنا شوید.

بازگشت عجیب پیرمرد

به نوشته روزنامه رومانیایی Adevărul، بستگان گورگوس ۹۳ ساله وی را مرده اعلام کردند و پس از چندین روز جستجوی بیهوده و نیافتن خبری از او، مراسم سنتی یادبود و ختم او را برگزار کردند. همسایه‌هایش وقتی دیدند یک ماشین در اواخر آگوست ۲۰۲۱ در جلوی خانه‌ای که فرزندان و خانواده‌اش در آن زندگی می‌کنند پارک کرد و واسیلی، که ۳۰ سال پیش مفقود شده بود، از آن پایین آمد، بسیار تعجب کردند.

بازگشت عجیب پیرمرد

خانواده این مرد را در وضعیت جسمانی مناسبی یافتند اما او از زوال عقل رنج می‌برد و به یاد نمی‌آورد که در ۳۰ سال گذشته چه اتفاقی افتاده است و کجا زندگی می‌کرد. این پیرمرد مرتب تکرار می‌کند: “من همیشه در خانه بودم. ”

بستگان وی معتقدند که یک نفر متوجه شده است که پیرمرد راه خود را گم کرده است و تصمیم گرفته که او را به آدرسی که در اسناد شخصی او بوده بازگرداند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب آشنایی با وحشی‌ترین قاتلین آدمخوار! را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

آدمخواری فقط مربوط به فیلم‌های ترسناک نیست و در بعضی از قبیله‌های سیاه پوست گینه در آفریقا اتفاق می‌افتد.

۳ آدمخوار معروف دنیا

آدم‌خواری یا کانیبالیسم عادت یا رسم خوردن گوشت انسان به وسیله انسانی دیگر است. باستان‌شناسان نشانه‌هایی از این عادت یا رسم را در جامعه‌های ابتدایی یافته‌اند. بررسی‌های مردم‌شناسان نشان می‌دهد که آدم‌خواری انگیزه‌های گوناگون داشته‌است. با مجله دلتا همراه باشید تا با ۳ آدمخوار معروف دنیا آشنا شوید.

۳ آدمخوار معروف دنیا

آدمخواری را می‌توان ثابت کرد که نه تنها در قبایل ناشناخته بلکه در قرن معاصر نیز این اتفاقات رخ داده است و انسان‌هایی وجود داشته‌اند به خاطر مسائل مختلف اقدام به کشتن و شکنجه انسان‌ها کنند و در نهایت گوشت افراد کشته شده را به دندان بکشند.
در  زیر با افرادیآشنا می‌شوید که به دلایل مختلفی نظیر فرهنگی، بیماری و یا حتی لذت بردن دست به انجام قتل و خوردن بدن انسان‌ها کرده‌اند.

آلفرد پاکر

پاکر شخصیتی بود که در سال ۱۸۷۴ به جرم آدمخواری به ۴۰ حبس محکوم شد. او که جوینده طلاهای زیر خاکی بود، در ماموریتی ویژه به همراه ۵ تن دیگر به کوه های کلرادو فرستاده شد.
۲ ماه بعد پس از اینکه آلفرد تنها از این سفر بازگشت از وی پرسیده شد چرا تنهاست؟ او در پاسخ گفت در یک دفاع شخصی مجبور شد آن‌ها را بکشد و برای اینکه بتواند زنده بماند گوشت شرکای خود را خورده است اما چیزی که او گفت قابل باور نبود و به همین دلیل پس از ۴۰ سال حبس از زندان آزاد شد. در آن زمان آلفرد بیشترین سال‌های حبس را در تاریخ ایالت متحده آمریکا کشید.

آلبرت فیش

آلبرت فیش یکی از جانی‌های تمام عیار جهان است. او یک بیمار سادیسمی بود که از آزار دیگران به طرز عجیب و غریبی لذت می‌برد. در کنار قتل‌های سریالی و تجاوز به کودکان، او اقرار به آدمخواری هم کرده بود.

سی ساگاوا

ساگاوا یک دانشجوی ادبیات انگلیسی ژاپنی در پاریس بود که در سال ۱۹۸۱ همکلاسی خود را با ضرب گلوله کشت. پس از کشتن وی، ساگاوا دو روز طول کشید که بدن مقتول را تکه تکه کرده و گوشت آن را بخورد.
پس از ارتکاب این عمل، ساگاوا توسط پلیس فرانسه دستگیر شد ولی به علت جنون و دیوانگی که به وی نسبت داده شد به پای میز محاکمه نرفت.

پیشنهاد مطالعه: مطلب سرگذشت باورنکردنی مردی که بدون داشتن مغز زندگی کرد! را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اکثر ما هنوز از بسیاری از عادت‌های خاص که باعث بروز اختلالات مغزی می‌شوند، بی‌خبر هستیم.

اختلالات مغزی

اگرچه بیماری‌های شناختی با عوامل ژنتیک و سن ارتباط دارند، برخی از شیوه‌های غلط زندگی که هر روز تکرار می‌شوند، نیز می‌توانند بر عصب‌ها و بافت‌های مغزی آسیب رسانده و بر وقوع این بیماری‌ها تاثیر بگذارند. در این نوشتار از مجله اینترنتی دلتا به بررسی عوامل موثر در اختلالات مغزی می‌پردازیم.

عوامل موثر در اختلالات مغزی

برخی از عاداتی که سبب به وجود آمدن اختلالات مغزی می‌شوند عبارتند از:

کم خوابی

خواب کم کیفیت کارایی جسمی، سلامت ذهنی و عاطفی را کاهش می‌دهد و منجر به افزایش هورمون‌های استرس می‌شود. در نتیجه توانایی فرد برای حل مشکلات روزمره کاهش می‌یابد.

در معرض آلودگی هوا قرار نگیرید

قرار گرفتن طولانی مدت در آلودگی هوا، حتی اگر میزان آلودگی کم باشد به بروز بیماری‌های شناختی مغز و ایجاد تغییرات ساختمانی در آن منجر می‌شود. دانشمندان دریافتند کسانی که در مناطق آلوده زندگی می‌کنند،‌ مغزهای کوچکتری خواهند داشت و میزان بروز سکته‌های مغزی در آنان، بیشتر از دیگران است.

مواد قندی را بیش از حد مصرف نکنید

مصرف بیش از حد شکر تصفیه شده با ابتلا به بیماری‌های متابولیک و مغزی ارتباط نزدیک دارد. قند در بسیاری از غذاها و رژیم‌های ما وجود دارد و تولید مواد شیمیایی مغز را کاهش می‌دهد و به مرور زمان بر عملکرد آن تاثیر منفی می‌گذارد. مصرف روزانه شکر تصفیه شده یکی از علل ابتلا به اضطراب، افسردگی و زوال عقل است.

اختلالات مغزی

سیگار کشیدن

سموم موجود در سیگار اندام‌های مختلف بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این مواد سمی باعث سرعت بخشیدن به روند پیری مغز شده و علت مهمی برای ابتلا به اختلال در عملکرد شناختی است. ابتلا به آلزایمر با سیگار ارتباط نزدیک دارد.

به اندازه کافی آب بنوشید

عدم مصرف آب یکی از عواملی است که بر ضعف زودرس بافت مغز تاثیر می‌گذارد. از دست دادن آب بدن سطوح انرژی را کاهش می‌دهد و تمرکز را نیز سخت‌تر می‌کند. قسمت عمده مغز از آب تشکیل شده و این یعنی کاهش آب بدن با کاهش عملکردها و کاهش اکسیژن مغز ارتباط دارد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب توالتی که فضولات را به پول تبدیل می‌کند! را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

یکی از جالب‌ترین جنبه‌های علم، جستجو به دنبال زندگی در سیارات دیگر است.

فرا زمینی ‌ها واقعا وجود دارند

اگر چه حیات فرازمینی‌ها تا به حال کشف نشده است و شاید اصلا هم وجود نداشته باشد، با این وجود جستجوهایی که در این زمینه انجام می‌شود، هم از نظر علمی و هم فلسفی اهمیت دارد. با مجله دلتا همراه شوید تا ببینیم آیا فرا زمینی ‌ها واقعا وجود دارند ؟

وجود تکنولوژی پیشرفته در دوران گذشته

کشفیات باستان شناسان پرده از اشیا و تصاویری برداشته که قدمت آن‌ها به هزاران سال قبل بر می‌گردد. برای مثال یکی از این کشفیات تصاویری روی دیوارها هستند که قدمت آن‌ها متعلق به دوران مصر باستان است، به این نقاشی‌ها و خطوط، هیروگلیف گفته می‌شود و در واقع تصاویری شبیه به هلیکوپتر هستند. سوال این جاست که در آن دوران که خبری از این تکنولوژی‌ها نبوده است، چطور از چنین چیزی با خبر بوده‌اند؟ ممکن است تکنولوژی که ما امروزه در اختیار داریم، از جایی خارج کره زمین به ما منتقل شده باشد!

سیگنال عجیبی به نام WOW

در سال ۱۹۷۷ محققان یکی از دانشگاه‌های آمریکا، در حال بررسی سیگنال‌های یک تلسکوپ رادیویی بودند که به مورد عجیبی برخوردند. آن‌ها به سیگنال ۶EQUJ5 رسیدند که سیگنالی بسیار قدرتمند است. اما نکته بسیار عجیب این بود که این سیگنال از جایی دریافت شده بود که حتی در آن محدوده تا فاصله ۲۲۰ میلیون سال نوری هیچ ستاره‌ای وجود نداشته است. به عبارت دیگر این سیگنال که اسم WOW روی آن گذاشته شده بود، از فضایی کاملا خالی به دست آن‌ها رسیده بود. این سیگنال ۳۷ ثانیه طول کشید.

اسناد فیزیکی

از افرادی در جاهای مختلف خبر وجود فرا زمینی‌ها شنیده شده است اما وقتی این گفته‌ها همراه با سند و مدرک باشد، نمی‌توان بی‌اعتنا از کنار آن‌ها گذشت. در سال ۱۹۵۷ یکی از ماهیگیران آرژانتینی ادعا کرد که یک دیسک پرنده را در آسمان دیده و بعد هم منفجر شده است البته نه یک انفجار عادی، انفجاری بسیار درخشان و بی‌مانند. او قطعه‌ای فلز را از این دیسک پرنده منفجر شده برداشته بود که از جنس فلزی ناشناخته است، بعدها معلوم شد که این فلز ناشناخته منیزیم بسیار خالصی است که تولید آن توسط انسان‌ امکان‌پذیر نیست.

پیشنهاد مطالعه: زمین در حال نابودی است! را در مجله دانستنی دلتا بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 | نظرات ()